اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال : یکی از پر تکرار ترین سوالات شما از ما در مورد ارز های امروزی می باشد و نظر به اینکه در این زمینه ارز های دیجیتال بسیار پر رنگ به فعالیت خود ادامه می دهند تمام تلاش خود را می کنیم تا شما را نسبت به ارز های دیجیتال آگاه سازیم.

ارز دیجیتال چیست؟

برای توضیح اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال ابتدا یک تعریفی از ارز دیجیتال ارائه می دهیم، ارز در واقع همان پول رایج در کشور های دیگر است به جز کشور اصلی در واقع ما به عنوان کسی که در ایران زندگی می کنیم پول رایج مورد استفاده را ریال می دانیم؛

اما اگر بنا باشد که با آمریکا و یا ترکیه داد و ستد انجام دهیم قطعا ارز آوری خواهیم داشت زیرا که پول رایج کشور امریکا که دلار است و ترکیه که لیر می باشد را وارد کشور کرده ایم.

کلمه ی ارز در زبان انگلیسی (بین المللی) با کلمه ی currency بیان می شود و ارز دیجیتال همان Digital currency است که در حالت ذخیره ی الکترونیکی است و به همین صورت هم انتقال می یابد و البته مبنای ارز دیجیتال صفر و یک می باشد.

مفهوم هایی مثل اوراق بانکی و یا سکه که در واقع واسطه های فیزیکی هستند و توسط دولت ها اداره و کنترل می شوند.

در مقابل ارز دیجیتال اصولا توسط خود مردم اداره می شود و تراکنش و نقل و انتقال آن به صورت لحظه ای و بدون هیچ مرزی بین تمام افراد می تواند انجام شود.

معمولاً تراکنش‌های انتقال سرمایه ارزهای دیجیتالی به‌صورت آنی و بدون مرز بین افراد قابل انجام است.

اصولا به پول های دیجیتال پول های غیر متمرکز نیز می گویند به این معنا که هیچ منبع مشخصی برای تولید این پول ها وجود ندارد.

اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال

ارز دیجیتال از کجا پیدا شد؟

این سوالی است که در این بخش با چگونگی پیدایش این موضوع پیشرفته و با ارزش به آن پاسخ می دهیم.

در سال 2008 میلادی یک مقاله ای در واقع مطلب مهمی منتشر شد که در مورد نوعی پول الکترونیک حرف می زد با نام ارز دیجیتال (bitcoin) که پژوهشگر این مقاله ساتوشی ناکاموتو بود که وی جرقه ای را زد که اقتصاد دانان را به بحث و چالش کشید.

نوعی ارز دیجیتال که می توانید بدون قطع کردن درختان برای چاپ اسکناس و استخراج از معادن برای ساخت شمش و سکه طلا و دیگر فلزات با ارزش پول غیر فیزیکی داشته باشید که به وسیله ی آن خرید آنلاین کنید و در اقسا نقاط دنیا پول جا به جا کنید و در آخر به نوعی سرمایه گذاری کنید.

تا اینجای کار مشکلی نیست و همه تقریبا جذب این سیستم شده اند، یعنی تمام کسانی از این موضوع آگاه شدند و به دنبال تازه ترین های انقلاب اقتصادی هستند خواستار داشتن ارز دیجیتال اند. این ارز توسط چه کسانی به این نقطه رسیده؟

ارز دیجیتال را چه کسانی کنترل می کنند؟

همان طور که قبلا به آن اشاره کردیم ارز های دیجیتال کاملا بالعکس با پول های رایج که توسط دولت ها اداره و عرضه می شوند به هیچ عنوان تحت کنترل هیچ نهاد و انجمن و یا حتی اشخاص خاصی نیستند و در واقع یک شبکه است که توسط قوانینی خاص در قالب کد های برنامه نویسی که همه ی افراد نیز می توانند ببینند وجود دارد.

در واقع اگر اداره و کنترلی هم باشد این شامل توسعه دهندگان که همان برنامه نویسان داوطلبی است که وظیفه دارند نرم افزار این ارز دیجیتال را بهبود بخشند. استخراج کنندگان  که به آنها ماینر نیز گفته می شود که وظیفه ی اینها تراکنش و تایید انتقال ارز دیجیتال است.

و در آخر نود های شبکه که دستگاه هایی هستند که به شبکه متصل می شوند و وظیفه ی ذخیره و حفظ کلیه ی جزئیات و تاریخچه ی تراکنش ها را بر عهده دارند.

در نتیجه ارز دیجیتال را نه کشوری، نه دولتی، نه گروه  و یا سازمان و افراد خاصی اداره نمی کنند و همان طور که مشخص است همکاری عده ای پیشرفت این موضوع را شامل شده است.

اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال

دستگاه استخراج ماینر

در این بخش به توضیح و تفضیل درباره ی دستگاه استخراج ماینر و یا همان ماینینگ می پردازیم موضوع پیچیده ای نیست ابتدا توضیح محتوایی رمز ارز به جهت راحت تر شدن کار به شرح زیر است:

ماینر در واقع دستگاهی است که به شبکه متصل می شود و به وسیله ی الگوریتم های ریاضی به کشف رمز ارز ها می پردازد، در واقع رمز ارز یک محصول پردازش شده و البته رمز نگاری شده است که توسط ماینینگ ها استخراج می شود.

Miner در معنای لغوی به معنای معدن کار یا معدن چی می باشد و mining در اصطلاح به معنای استخراج کردن از معادن است که طبیعتا ماینر و ماینینگ در جهت تکمیل یکدیگر فعالیت میکنند.

در این صنعت یعنی صنعت ماینینگ به دستگاهی که به آن دستگاه استخراج ماینر می گویند نیاز است، و کار اصلی این گونه است که این دستگاه ها با سازو کاری مشخصی که از طریق الگو های ریاضیات رمز ارز ها را کشف و استخراج می کنند، است.

مزرعه استخراج ارز دیجیتال و یا رمز ارز جایی است که اصولا خارج از شهر می باشد در نیروگاه ها و یا شهرک های صنعتی جهت استقرار دستگاه های استخراج رمز ارز می باشد.

اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال

اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال

شرایط اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال : تمامی افراد حقیقی و حقوقی (ایرانی یا غیر ایرانی) می توانند و در واقع مجاز هستند به دریافت ارز دیجیتال و یا رمز ارز و می توانند (در واحد خدمات وزارت صنعت ،معدن و تجارت  سامانه ای راه اندازی و به اعلام عمومی می شود به نام سامانه ی بهین یاب) در سامانه ی بهین یاب اطلاعات خود را کسب کنند.

اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال

تعاریف مورد نیاز جهت کسب جواز تاسیس ارز دیجیتال (ماینینگ)

ابتدا به تعریف جواز تاسیس می پردازیم به این صورت است که جواز تاسیس سندی محسوب می شود بر اساس یک فرم پرسشنامه ایست که در خواست کننده صادر می گردد و این فرم نشان دهنده ی پیش بینی مقدار پتانسیل استخراج از اصطلاحا مزرعه به جهت تولید رمز ارز است.

پروانه بهره برداری نیز در ادامه ی جواز تاسیس است و بر اساس این مجوز دستور کاری صادر می شود که نشان دهنده ی ظرفیت و میزان فعالیت در زمینه ی استخراج ارز دیجیتال را در یک جای مشخص مثلا شهرک صنعتی است.

اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال

در اخر به تعریف شناسه ی کسب و کار می پردازیم.

شناسه ای وجود دارد که از طریق سامانه ی کسب و کار به واحد مورد نظر داده می شود که البته بر روی دیگر مجوز های شما نیز درج می شود مثل مجوز ماینینگ و پروانه ی بهره برداری ماینینگ.

اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال

مدارک مورد نیاز جهت کسب جواز تاسیس ارز دیجیتال (ماینینگ)

برای اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال به مدارک زیر نیاز دارید.

برای اشخاص حقیقی

کپی کارت ملی و شناسنامه

برای آقایان کارت پایان خدمت

برای اشخاص حقوقی

مدارک هویتی (کپی کارت ملی و شناسنامه ) صاحبان امضا در شرکت

کارت پایان خدمت برای آقایان

کلیه ی مدارک ثبتی شرکت ( داشتن ثبت شرکت الزامی است )

 

اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال

هزینه ی صدور مجوز ماینینگ در ایران چقدر است؟

جهت اطلاع از هزینه های دقیق صادر کردن جواز تاسیس مزرعه ی ماینینگ و یا اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال نیاز است به سایت  sabtefarda.comمراجعه کرده و یا با شماره ی 43000056_021  تماس حاصل کرده اما جهت آگاهی شما موارد زیر را آورده ایم:

ابتدا مخارج صدور مجوز تاسیس به میزان نیم در هزار سرمایه ثابت طرحتان را و تا میزان حداکثر برابر ب 100 هزار تومان به علاوه ی حق الوکاله

مخارج صادر کردن پروانه ی بهره برداری به علاوه ی حق الوکاله

مخارج هر دوره ی جواز تاسیس و پروانه ی بهره برداری

اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال

هدف از دادن مجوز ماینینگ یا ارز دیجیتال چیست؟

تا قبل از دادن مجوز قانونی برای دستگاه ماینر تمامی ماینیگ و در واقع استخراج ها غیر قانونی و مهم تر از همه نامشخص بود ، اما این ایده ی اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال (ماینینگ) به افراد داده شود بسیار کمک کرد به شفافیت و روشن شدن میزان و چگونگی فعالیت در حوزه ی رمز ارز یا ارز دیجیتالی.

اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال

مدت اعتبار جواز تاسیس ارز دیجیتال (ماینینگ)

اصولا طبق قوانین اعتبار جواز تاسیس ارز دیجیتال (ماینینگ)  به مدت 6 ماه می باشد و البته زمانی که گزارشی مبنی بر پیشرفت فیزیکی در حوزه ی کاری طرح برای مدت شش ماه تایید شود (تایید توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت) سپس برای یک دوره ی جدید تمدید می شود..

اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال

ارز دیجیتال چگونه کار می کند ؟ خرید و فروش می شود؟

همان طور که می دانید ارز های دیجیتال شکل خاصی از پول می باشند و در بستر بلاک چین کار می کنند اما با توجه به این که نمونه های مختلفی از ارز های دیجیتال وجود دارد هر کدام بلاک چین ها را به صورت متفاوتی استفاده می کنند .

اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال

رمز ارز ها چگونه خرید و فروش می شوند؟

زمانی که شما قصد خرید و فروش رمز ارز ها را داشته باشید باید عملیات احراز هویت را انجام دهید. و سپس از طریق صرافی های آنلاین به خرید و فروش رمز ارز ها بپردازید.

اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال

نام ارز های دیجیتال بسیار مشهور

اگر قصد اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال را دارید بهتر است برخی از مشهور ترین ارز های دیجیتال را بشناسید:

بیت کوین bitcoin

اتریوم ethereum

زیکش Zcash

دش Dash

ریپل XRP

مونرو monero

 

اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال

چه تضمین و پشتوانه ای وجود دارد؟

یکی از پر تکرار ترین سوالات که اشخاصی که قصد اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال را دارند می پرسند در باره ی تضمین است که آیا ارز دیجیتال (bitcoin) هیچ پشتوانه و یا تضمینی دارد؟

پاسخ شما خیر است  هیچ چیزی پشتوانه ی (bitcoin) نیست.

اما سوالی هم ما می پرسیم آیا دلار و یورو و حتی ریال خودمان چه پشتوانه ای دارد ؟ منظور این ارز های فیزیکی که در دسترس هستند چه پشتوانه ای دارند ؟ بله پاسخ شما درست است هیچ چیز.

اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال

پول های بنیادی امروز که در دسترس ما وجود دارند قابل مبادله با طلا  و فلزات با ارزش هستند، و در واقع عموم مردم فکر می کنند که تمام این پول ها دارای پشتوانه ی این چنینی اند اما واقعیت این است که تنها 20% از این فلز با ارزش طلا وجود دارد و 80% باقی مانده اصلا وجود خارجی ندارد و بهتر این است که بدانید تماما به صورت یک قرار داد روی کاغذ است.

در نتیجه به لحاظ پشتوانه پول فیزیکی با ارز دیجیتال تفاوتی ندارند و همان هیچ چیز است.

اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال

مزایای ارز دیجیتال (bitcoin)

از مهم ترین مزایای اخذ جواز استخراج  رمز ارز  این است که نیازی به این ندارد که برای خرج کردن آن از سازمان خاصی مثلا از بانک اجازه بگیرید.

بدون مرز بودن این ارز باعث شده است که بتوانند بدون هیچ محدودیتی تراکنش و نقل و انتقال را انجام دهند.

غیر متمرکز بودن آن به این معنا که منبع ندارد و قدرت بین همه ی افراد تقسیم شده است و اینکه از همه مهم تر توسط هیچ جا و هیچ شخص خاصی کنترل نمی شود.

قدرتی فوق العاده ای که دیگر در دست بانک ها نیست و به مردم رسیده است.

تعداد این واحد پولی محدود است و تنها 21  میلیون واحد است اما سیستم های بانکی می توانند به مقدار نامحدود چاپ پول نمایند و ارزش واحد پولی خود را کم و کم تر نمایند.

 با ذکر مثال : همان طور که اگر فلز طلا با ارزش است به دلیل نایاب و کم یاب بودن آن است و اینکه منابع طلا کاملا محدود است اما فلز آهن که قابل دسترس تر است بسیار کم ارزش تر از طلاست چون در حال حاضر منابع بسیار زیادی از آهن در دنیا وجود دارد.

اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال

پول از کجا آمده (تاریخچه ی پول)

قصه ای پر از فراز ونشیب و پیش آمد های عجیب و غریب که باعث شد به امروز و انسان امروزی همه چیز شسته رفته و مرتب به شکل ارز دیجیتال برسد را تقریبا خیلی از علاقه مندان به تاریخ خوانده و شنیده اند

اما با این نوشته در ثبت فردا همراه باشید تا به قلب تاریخ کهن رفته و بخوانید که هزاران هزار سال پیش اجداد ما شروع به زندگی در غارها کردند که با توجه به اینکه نقاشانی چیره دست بودند و به دلیل همین هنر آنهاست که ما می دانیم آنها با شکارچیان قهار بوده اند

 و خوب در فصول بسیار سرد همیشه شکار نبود و باعث می شد عده ای از گرسنگی از بین بروند و افراد با هوش تر با دزدی از یکدیگر به بقاء ادامه دادند، تا اینکه …

اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال

زمان در گذر بود تا به دوره ای رسید که تصمیم گرفت به دامداری بپردازد، همچنان مهاجرت می کرد و دام های خود را با شرایط و نیاز های خود تعویض و تامین می کرد.

سپس به یک جا نشینی پرداخت و این خود باعث شد با مفاهیمی جدیدی آشنا شود که مهم ترین این مفاهیم نیاز به خوراک و غذا بود.

نیاکان اولیه ی ما همچنان دام پروری و کشاورزی را در کنار شکار ادامه می دادند.

تا اینکه متوجه شدند مواد غذایی که ذخیره می کنند یا کافی نیست یا دچار فساد می شود که دیگر به درد آنها نمی خورد. پس مقداری از آن مواد غذایی که خود به دست می آورد و مازاد بود را با چیزهایی که نداشت معاوضه می کرد.

که این همان شروع انقلابی جدید بود به نام مبادله ی کالا به کالا…

مبادله ی کالا به کالا هرچند یک برهه ی طولانی از تاریخ نیاکان ما را در بر می گیرد اما جرقه ای بود برای پیدایش و در واقع اختراع پدیده ی فوق العاده ای به نام پول.

همین مبادله ی کالا به کالا ایرادات بسیاری داشت از جمله اینکه کشاورزی به یک گاو نیاز داشت و فرد دارنده ی گاو به هیچ یک از گزینه هایی که کشاورز برای مبادله در دست داشت، احتیاج نداشت در نتیجه کشاورز نیز گاو را نمی توانست داشته باشد یا مثلا یک گوسفند چه ارزشی دارد که کالای هم ارزش آن را به دامدار ارائه دهد.

پول نیز به خودی خود زمان بسیار زیادی برد تا به شکل امروزی برسد برای مثال همان طور که گفته شد ابتدا مبادله ی کالا به کالا سر آغاز جرقه ی پول شد سپس سالیان دراز این موضوع ادامه داشت تا کالایی خاص را به عنوان کالای مبادله انتخاب کردند.

به این صورت که انسان ها در نقاط مختلف کره ی زمین کالایی با ارزش داشتند که آن را پول رایج منطقه ی خود در نظر گرفتند، مثلا نمک کالایی بسیار با ارزش بود و به همین خاطر به عنوان کالای مبادله انتخاب شد؛ در واقع پول رایج را نمک در نظر گرفتند.

این موضوع ادامه پیدا کرد تا معادن سرشاری از نمک یافت شد در این شرایط جدید که نمک دیگر با ارزش نبود کالای با ارزش دیگری را جایگزین می کردند مثل پنبه و ….

اما این دوام زیادی نداشت زیرا با کشف و بدست آوردن حجم بالایی از آن کالای مذکور بی ارزش می شد….

این چرخه ی رشد و تعالی پول ادامه پیدا کرد تا اینکه ب ضرب سکه رسید: سکه های طلا و نقره

به هر حال کاملا مشخص است که:

سکه های طلا و نقره بسیار با دوام بودند

البته منابع محدودی داشتند

اینکه جعل این سکه کار ساده ای نبود

و همین دلایل باعث شد که این سکه ها بیش از هزار سال پول رایج مردم بمانند و در امپراطوری ها عکس پادشاهان خود را روی سکه ها حک می کردند.

اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال

اما یک ایرادی به این سکه ها وارد بود و آن هم وزن سنگین شان بود که در این شرایط باید چاره ای می اندیشیدند حکایت یک سکه و دو سکه نبود موضوع تجار، بازرگانان و مسافران بود که در مسافت های طولانی می بایست به مقدار نیاز و تجارت کیسه های پول (سکه های طلا) را جا بجا می کردند

که این نه تنها باعث زحمت بسیاری می شد بلکه بسیار پر خطر بود در نتیجه  به جهت حل این مسئله مراکزی به مرور زمان به وجود آمد که ساز و کار جالبی داشت و در واقع جرقه ی بانک های امروزی بود به این ترتیب که مثلا شما در شهر قزوین زندگی می کردید

و قصد سفر به خراسان را داشتید در راه به پول احتیاج دارید اما این راه بسیار پر خطر است و جایی برای حمل سکه ها ندارید در نتیجه به مرکزی که در قزوین است مراجعه کرده سکه های خود را به آنها داده و در ازای آن سکه ها کاغذی را که به منزله ی رسید محسوب می شود دریافت می کنید

و در خراسان به شعبه ی دیگر آن مرکز مراجعه و در مقصد با خیالی آسوده به سکه های خود می رسیدند.

و این ماجرا نسل به نسل دچار تحولات مثبتی شده است تا به سیستم پول و بانک داری امروزی رسیده است.

و سپس در سالهای اخیر با پیشرفت تکنولوژی سیستم پول دیجیتالی یا ارز دیجیتال یا کریپتو کارنسی مطرح شد و در دهه ی اخیر به اوج خود رسید و البته محبوبیتی هم در بین  مردم عام پیدا کرد که این خود گوتهی است که مسیر تکاملی پول به درستی در حال انجام می باشد.

سخن آخر

در این مقاله سعی شده است هر آنجه در باره اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال شما نیاز دارید تا بتوانید شناختی نسبت به اخذ جواز تاسیس ماینینگ و اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال اطلاعاتی در باره ی رمز ارز ها داشته باشید را گرد آوری شود و تا جای ممکن با مطالعه ی این متن می توانید راهنمایی های لازم را بگیرید اما مشاورین متخصص موسسه ی حقوقی ثبت فردا همیشه پاسخگوی سوالات شما هستند فقط کافی است با شماره ی 43000056_021 تماس حاصل کنید.

اخذ جواز تاسیس ارز دیجیتال

ثبت فردا در کنار شما

تماس باما