ثبت شرکت در عمان : اگر خواستار ثبت شرکت در عمان (سوئیس خاورمیانه) هستید بگذارید قبل از هر چیز به یک نکته ی طلایی اشاره کنم، مالیات را حذف کنید به همین راحتی شما تصمیم قطعی خود را برای ثبت شرکت در عمان گرفته اید .

ثبت شرکت در عمان صفر تا صد

سرمایه گذار باهوش با ما همراه باش تا با قطب تجاری منطقه آشنا شوید…!

ثبت شرکت در عمان

موقعیت جغرافیایی

عمان از نظر جغرافیایی در شرق شبه جزیره ی عربستان قرار دارد و در مرز غربی خود همسایه ی عربستان سعودی  و امارات متحده ی عربی است، با کشور یمن در جنوب مرز خاکی دارد، از قسمت شمالی تنگه ی هرمز و دریای عمان و از سمت شرق به دریای عرب منتهی می شود.

عمان کشوری است با پستی و بلندی که دارای مناطق فوق العاده برای کوه نوردی است که از این رو به بهشت کوه نوردان مشهور است همه ساله پذیرای گردشگران صخره نورد است.

آب و هوا

آب و هوای عمان همانند دیگر خلیج نشینان گرم است و آفتابی لکن به جهت ساحلی بودن این کشور هوای آشنای مازندران را برای ما تداعی می کند و ترغیب به ثبت شرکت در عمان می شوی.

و البته یک فصل زیبای توریستی به نام خریف  با دمای ۲۵ درجه ویژگی منحصر ب فردی به آب و هوای این قطب تجاری بخشیده است.

کشور عمان به صورت سلطنتی  اداره  میشود. و پادشاه آن سلطان قابوس فردی روشن فکر است،و مورد علاقه ی مردم کشورش

سلطان قابوس برای اداره ی عمان شعار مهمی دارد، که مردم کشور عمان باید همانند مردم سوئیس در رفاه، آرامش و ثبات اقتصادی زندگی کنند.

از این رو باید به در جه ی بالای کیفیت مردم، قدرت خرید نسبتا خوب، شاخص ایمنی بالا، شاخص آلودگی کم، نرخ تورم بسیار پایین میزان بودجه ی مازاد و شاخص خدمات بهداشتی در حد متوسط اشاره کنم.

با توجه تمام این توضیحات و ویژگی هایی که گفته شد یک موضوع سیاسی مهم که خیال یک ایرانی را برای  سرمایه گذاری در کشور عمان راحت میکند.

موضوع روابط بسیار آرام و بی طرف ایران و عمان در طی این سال هاست حتی در زمان جنگ ایران و عراق روابط کشور ما با عمان بسیار در آرامش بوده، از این رو ایرانی ها مورد احترام عمانی ها بوده اند و سرمایه گذاری امنی را می توانید تجربه کنید.

مناطق آزاد در عمان

برای ثبت شرکت در عمان بهتر است مهم ترین بنادر عمان از جمله بندر قابوس، دوقم و صلاله  که از نظر استراتژیک هم مهم هستند و بسیار مجهز و پیشرفته بوده، را بشناسید  اما بندر صلاله یک بندر نفتی است که جهت ورود و انتقال کالا به دیگر قسمت هاست که ثبت شرکت در این منطقه آزاد  بسیار حائز اهمیت است .

منابع

منبع اصلی در آمد کشور عمان از نفت است .اما این جمله تا اواخر قرن بیستم که ارزش نفت به یکباره سقوط کرد وخیلی بر اقتصاد عمان تاثیر گذاشت کاربرد دارد .

پس از آن نظام اقتصادی عمان دچار تحول گشت و زیر ساخت های خود را تغییر داد و ب صادرات محصولات کشاورزی، شیلات، فلزات و پارچه روی آورد که بسیار هم موفق عمل کرده اند.

باتوجه ب اطالاعاتی که در مورد کشور عمان داده شد حال به بحث شیرین ثبت شرکت در عمان میرسیم

مزایایی که با ثبت شرکت در عمان شامل حال افراد میشود

در درجه ی اول باید بدانید با ثبت شرکت در عمان دارای  تابعیت عمان می شوید که البته قوانین کشور عمان اجازه ی تابعیت مضاعف به شما را نمی‌دهد.

زمانی که شما تابعیت عمان را دارید با تمام نقاط جهان امکان صادرات و واردات را خواهی داشت بدون محدودیت های بین المللی ایران دسترسی به  تمام نقاط استراتژیک خلیج فارس خلیج عدن، دریای عرب، دریای سرخ، و از طریق فرودگاه های بین المللی عمان ب اقسا نقاط جهان دسترسی خواهی داشت.

امنیت بسیار بالای سرمای گذاری ب دلیل وجود مالکیت یک ایرانی به عنوان سرمایه گذار در این کشور  و در آخر اینکه شما با داشتن تابعیت کشوری که عضو سازمان تجارت جهانی است (WTO) از موقعیت های اقتصادی فوق العاده بهره مند می شوید.

ثبت شرکت در عمان از نوع درجه یک  FIRST GRADE

این شرکت با سرمایه ی ثبتی 150000 ریال عمانی که پیشنهاد ویژه ی موسسه ی حقوقی ثبت فردا است شروع به فعالیت میکند.

به این شکل که سرمایه ی شرکای ایرانی 70% که معادل 105000 ریال عمانی است و 30% سهام شرکای عمانی میشود که در واقع کفیل طرفین ایرانی محسوب می شوند، به دلیل قوانین بین المللی ایرانی ها نمی‌توانند حساب بانکی در کشور های خارجی  داشته باشند .

تعداد شرکای ایرانی حداکثر 3 نفر و سهم هر کدام نمی‌تواند کمتر از 10% معادل 15000ریال عمانی باشد و در نهایت داشتن کارت بازرگانی که بتوان داد و ستد کرد .

ثبت شرکت در عمان

کم ترین زمان ثبت شرکت در عمان تخصص ثبت فردا

ثبت شرکت  و اخذ اقامت در عمان در کمترین زمان ممکن فقط 24 روز کاری…! زمانی که با شرایط مذکور شما شرکتی را ثبت میکنین به شما اقامت یک ساله اعطا میگردد و این اقامت در صورت فعال بودن شرکت شما هر دوسال تمدید می شود که شامل اقامت همسر و فرزند هم میشود .

ثبت شرکت در عمان

برای ثبت شرکت در عمان چه مدارکی مورد نیاز است :

  • مدارک هویتی ترجمه رسمی انگلیسی یا عربی
  • گواهی سو پیشینه
  • پرینت حساب بانکی از شش ماه آخر
  • اسکن پاسپورت با حداقل یک سال اعتبار
  • یک قطعه عکس رنگی سه در چهار

فقط 24 روز بله متخصصان و وکلای مجرب موسسه ی حقوقی ثبت فردا تمامی مراحل ثبت شرکت اخذ اقامت افتتاح حساب بانکی تعیین کفیل لایق که صلاحیت تصویب شده از وزارت صنعت و معدن عمان را داراست و تنظیم قرار داد میان شریک ایرانی و عمانی را فقط در این مدت کوتاه انجام می دهند گواه این موضوع شرکت های ثبت شده توسط ثبت فردا در عمان هستند.

کارت بازرگانی در مقوله ی ثبت شرکت در عمان

زمانی که شما شرکتی را با موضوع صادرات و واردات در عمان به ثبت برسانید، به طبع باید اقدام به اخذ کارت بازرگانی از اتاق بازرگانی عمان کنید که البته از لحاظ درجه ی شرکت ثبت شده اعتبار این کارت بین یک تا سه سال است و جای نگرانی ندارد این کارت قابل تمدید است.

مالیات در ثبت شرکت در کشور عمان به چه شکل است؟

 ابتدا از نکات جذاب بحث شیرین مالیات در کشور عمان می نویسم…

افراد و کارکنان مالیات بر در آمد ندارند و این عدد صفر است.

درامد حاصل از فروش نیز در کشور عمان مالیات ندارد و این یک امتیاز دیگر برای سرمایه گذاری

و البته خبر خوبی است که بدانید دولت عمان تا سقف درآمد 20000 ریال عمانی سود خالص سالیانه مالیات بر در آمد اخذ نمی کنند  و معاف از مالیات هستند.

جالب است بدانید که دولت عمان اصولاً مثل اروپا و آمریکا خیلی قوانین سخت گیرانه ای در برابر مالیات ندارد؛ و برای شرکت ها و کارخانجات حدود 12% تا 15% بر سود خالص سالیانه مالیات اخذ می کننند.

فرصت بسیار مهم

 شرکت ها و کارخانجات حوضه ی صنعتی ممکن است تا 10 سال معاف از مالیات باشند.

همه چیز درباره ی صادرات و واردات  بدون گمرک کالا در کشور عمان

افرادی با انگیزه های متفاوتی اقدام به ثبت شرکت و یا احداث کارخانه در مناطق صنعتی عمان می نمایند، باید آگاهی و اطلاعات لازم را در این باره بدست بیاورند.

به دلیل قرار داد هایی که عمان با برخی کشور ها دارد واردات و صادرات به این کشورها بدون گمرک می باشد و این نکته ای است بسیار مهم برای افرادی که قصد دارند از این موقعیت فوق العاده ی اقتصادی استفاده ی بهینه ای ببرند و تصمیم دارند در مناطق آزاد صنعتی کشور عمان کارخانه و یا شرکتی را تاسیس نمایند.

در وهله ی اول پیشنهاد می شود که برای انجام این فعالیت ها با شماره ی 43000056-021 تماس حاصل کرده و با توجه به اطلاعات کامل و مشاوره ی تخصصی که در این امر به شما خواهد شد تمامی این پروسه جهت امور ثبتی و اقامت در کشور عمان به وکلای زبده ی موسسه ی حقوقی ثبت فردا بسپارید و با آرامش خاطر به تجارت خود بپردازید.

به عنوان مثال افرادی در این بین قصد دارند از ایران کالا یا کالاهایی را به کشور عمان برده و از آنجا به کشور های حاشیه ی خلیج فارس و شورای همکاری خلیج  فارس صادر کنند که طبق قرار دادی که با کشور عمان بسته اند هیچ گمرکی به آنها تعلق نخواهد گرفت.

اما این امر مستلزم کالایی می باشد که  70% از این کالا ها را در کشور اول تکمیل کنند و برای 30% دیگر حتما و قطعا باید در کشور عمان تکمیل گردد در این صورت است که هیچ گمرکی برای صادر کردن آنها تعلق نمی گیرد.

ثبت شرکت در عمان

برای مثال :

با ایجاد تغییراتی در آن کالا ها و یا تکمیل آنها به کشور های مذکور که بازار فوق العاده ای برای ما ایرانی ها با توجه تحریم های ظالمانه و شرایط سختی که برای صادرات و واردات داریم این فرصت طلایی وجود دارد که کالای مورد نظر را به شرکت خود در کشور عمان برده وتغییراتی اعمال کرده که البته همین تغییرات خود شامل قواعدی می باشد. می توانند به کشور های حاشیه ی  خلیج فارس و البته شورای همکاری خلیج فارس ( GCC بحرین – کویت – عمان – قطر- عربستان- امارات) می توانند بدون هیچ گونه گمرکی اجناس خود را (شامل همه ی کالاها می شود.) صادر کنند.

نکته : اما در این بخش اطلاعاتی نیز از واردات در این کشور به شما ارائه می دهیم که اگر کمی دقت کنید متوجه خواهید شد رقبای بسیار بزرگی در این امر دارید…

با توجه به بازار فوق العاده ای که در کشور های حاشیه ی خلیج فارس وجود دارد که بدون گمرک با کشور عمان همکاری می کنند کشور هایی همچون

  • امارات متحده عربی
  • ژاپن
  • آمریکا
  • چین
  • هند
  • کره ی جنوبی
  • آلمان

که در واقع هفت شریک عمده ی واردات به کشور عمان هستند که حدود 43% از حجم این صادرات کالا به عمان متعلق به کشور های امارات متحده ی عربی و ژاپن می باشد.

ثبت شرکت در عمان

درثبت شرکت در عمان حقوق کارمندان چقدر است؟

همان طور که شنیده ایم سلطان قابوس حقوق شهروندی  بسیاربالایی برای مردم کشورش قائل است که این حقوق شامل درامد بسیار بالا هم میشود.

در نتیجه حقوق یک کارمند عمانی مبلغ قابل توجهی است  اما این حقوق شامل اتباع خارجی نمی شود؛

به عنوان مثال: طبق قانون وزارت کار کشورعمان یک کارمند عمانی برای حداقل حقوق  حدود 325 ریال دریافت می کند.

اما در این بین وزارت کار عمان هیچ سخت گیری خاصی برای حقوق و در امد کارکنان خارجی ندارد و قانونی نیز در این رابطه وضع نکرده اند در نتیجه کاملا موضوع حقوق کارمندان غیر عمانی ب توافق طرفین می باشد.

حقوق
ملیت شغل مبلغ حقوق (ریال عمانی)
فیلیپینی کارمند 200
پاکستانی کارمند 150
هندی کارمند 150
بنگلادشی کارگر 70

و البته در این بین از حقوق کارمندان ایرانی اشاره نشده است.

بیمه در ثبت شرکت در کشور عمان چه قوانینی دارد ؟

موضوع بیمه کارکنان مسئله ی بسیار مهمی است که هر کسی برای ثبت شرکت در عمان به آن فکر می کند، به همین دلیل وزارت کار عمان کارفرما ها را موظف می داند که کارکنان عمانی را حتما بیمه کند اما مانند مقدارحقوق  که که برای کارکنان غیر عمانی قانونی وضع نکرده اند بیمه نیز به همین منوال است.

خوب است بدانید که حداقل هزینه ی بیمه ی در عمان 60 ریال عمانی است که این عدد با توجه به مشاغل مختلف متغیر است…

ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان  خدمات و قوانین بانک ها در کشور عمان چگونه است؟

برای اینکه بتوانید شرکتی را در عمان ثبت کنید باید ابتدا یک حساب شخصی را افتتاح کنید وپس از آن یک حساب برای شرکت خود راه اندازی کنید که با این کار امکان کلیه ی مبادلات بانکی بین بانک های داخلی وکلیه ی بانک های بین المللی وجود دارد، البته با این عمل امکان گشایش اعتبار اسنادی LC و SWIFT  وجود دارد.

که اعتبار اسنادی LC  برای صادرات و واردات بین المللی بسیار مسئله ی حائز اهمیتی است که صاحب حساب بانکی زمانی که توکن بانکی داشته باشد؛ (TOKEN) (توکن یعنی امضای دیجیتالی مثل یک حافظه پایدار می ماند که این امضاء در هنگام ورود به سایت ضریب امنیت بالایی دارد و میتوانید با داشتن توکن وارد مناقصات و معاملات بین المللی در هر نقطه از جهان بدون محدودیت های ای پی های ایرنی شوید و اقدام به داد و ستد به تمام بانک های بین المللی کنید.)

ثبت شرکت در عمان

ارزش ریال عمان چقدر است؟

برای ثبت شرکت در عمان باید از ارزش واحد پول این کشور آگاه شویم، دومین واحد پول با ارزش دنیا ریال عمان است با ارزش 2/5  برابری دلار آمریکا

دو و نیم دلار آمریکا یک ریال عمانی

نکاتی که در با ارزش بودن پول عمان نقش مهمی دارد:

  • مورد تایید بانک جهانی و یک کشور پر درآمد است.
  • عضو سازمان شورای همکاری خلیج فارس GCC
  • GCC ( بحرین – کویت – عمان – قطر- عربستان- امارات )
  • فساد در بازار کسب و کار رتبه نسبتا پایینی دارد.
  • مازاد بودجه سالیانه که از دلایل بسیار مهم نبود تورم است.
  • ( نرخ تورم در سال 2019 حدود 1 % )
  • میزان ذخایر ارزی 15 میلیارد دلار
  • تولید ناخالص ملی 7 درصد

ثبت شرکت در عمان

اخذ اقامت درجه ی یک با ثبت شرکت در عمان

  • این امتیاز ویژه ای است که کشور عمان به سرمایه گذاران خارجی می دهد،
  • اقامت با درجه ی ممتاز شهروندی به مدت یک سال
  • افتتاح حساب حقیقی و حقوقی
  • تمامی شرکا و خانواده هایشان می توانند اقامت بگیرند و برای همسر و فرزند بالای 18 سال
  • خوب است بدانید تمامی مدارس و دانشگاه های اروپایی و آمریکایی در عمان شعبه دارند که امکان تحصیل فرزندان سرمایه گذاران در این مکان های آموزشی وجود دارد.
  • در کشور های عربی و آفریقایی بازار های فوق العاده ای وجود دارد که شما با این سرمایه گذاری خود را بی نصیب نمیگذارید.
  • امکان سفر نامحدود به بسیاری از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس
  • دریافت اقامت کشورهای آمریکا، کانادا و اروپایی

ثبت شرکت در عمان

بدون شریک عمانی هم می شود شرکت در عمان ثبت کرد؟

بله اگر شما در مناطق آزاد صنعتی کشور عمان شرکت خود را ثبت کرده و سرمایه گذاری کنید میتوانید بدون شریک عمانی کار خود را آغاز کنید

منطقه آزاد صنعتی صحار
منطقه آزاد صنعتی دوقم
منطقه آزاد صنعتی صلاله
منطقه آزاد صنعتی المزیونه

شرایطی که باید این شرکت داشته باشد این است که قبل از هر چیز باید یک شرکت  با سرمایه ی ثبتی حداقل 150000 ریال عمانی به ثبت برسانند، سپس طرح تجاری صنعتی خود را به مدیریت منطقه صنعتی ارائه دهد تا برای تایید بررسی شود؛ البته قبل از تایید باید افتتاح حساب در یکی از بانک های عمان انجام دهد و در صورتی که با طرح ارائه شده موافقت شودو مجوز صادر شود به سرمایه گذار با توجه به طرح زمینی را که با ویژگی های فنی طرح هم خوانی دارد به مدت 25 سال قابل تمدید اجاره می دهند.

( مقدار اجاره بهای زمین در مناطق صنعتی آزاد 1.5 تا 5 دلار متغیر است.)

سخن آخر

برای کلیه ی امور حقوقی هر مدیری نیاز به مشاوره ی دقیق و حساب شده دارد که علاوه بر اینکه  بتواند با آرامش به انجام امور تجاری خود بپردازد بلکه در اسرع وقت و با کم ترین هزینه با اعتماد به موسسه ثبت فردا و تماس با شماره 43000056-021  تمامی امور حقوقی خود را نیز انجام شده بداند.

ثبت فردا در کنار شما

 

همچنین بخوانید : ثبت شرکت در دبی چگونه می باشد؟

تماس باما