اخذ جواز تاسیس چیست؟

ابتدای امر به تعریفی از جواز تاسیس می پردازیم که به طور کلی جواز تاسیس چسیت و اخذ جواز تاسیس به چه معناست؟

جواز تاسیس مجوزی است که به اشخاص حقیقی و یا حقوقی جهت سرمایه گذاری و تولید و یا فعالیت در زمینه خاصی داده می شود، برای توضیح بیشتر باید گفت که منظور از اخذ جواز تاسیس در واقع گرفتن گواهی و جوازی است که با توجه به محصولات مختلف و انواع آن از وزارت صنعت، معدن و تجارت یا وزارت بهداشت مثلا برای اخذ بعضی از کالاها مانند ابزارهای پزشکی (سرنگ ، نخ جراحی …) یا جهاد کشاورزی می توان دریافت کرد که این مجوز ها بجهت تولید در شهرک های صنعتی صادر می گردد.

این مجوز ها برای مدت یکسال از تاریخ صدور اعتبار دارند و بعد از گذشت یکسال با توجه به میزان پیشرفت قابل تمدید بوده و در صورت عدم اقدام از سوی متقاضی، جواز خود به خود از اعتبار خارج می گردد و باطل می شود.

نکته ای دیگر این است که پس از اخذ جواز تاسیس امکان این را دارید که مالکیت آن را به غیر انتقال دهید.

برای اخذ جواز تاسیس بهتر است در ابتدا با شماره ی 43000056-021 تماس حاصل کرده و از مشاورین مجرب موسسه ی حقوقی ثبت فردا مشاوره بگیرید.

به این صورت که برای اخذ جواز تاسیس ابتدا باید در سایت بهین یاب ثبت نام کرده و پس از اخذ username   و password  نسبت به ثبت نام در سایت و نوشتن طرح توجیهی و … اقدامات نمود.

پس از این مرحله باید منتظر بود تا ثبت نام توسط کارشناس مربوطه باز بینی شود به این معنا که کارشناس مرتبط با این مسئله را کامل بررسی خواهد کرد و در صورت عدم ایراد و نداشتن هیچ مشکلی برای مجوز منجر به صدور جواز تاسیس می شود.

نکته: هنگام گرفتن جواز تاسیس  باید به این مساله توجه داشت که در یک جواز کالاهای مرتبط با هم باید ذکر گردد به این معنا که هر کالایی درطبقه و زمینه ای خاص محسوب می شود و باید این مسئله را در اخذ جواز تاسیس تمیز داد.

به طور مثال مواد غذایی و لوازم الکتریکی با هم در یک جواز نمی توانند بیایند چون هر کالا یک کد آیسیک دارد که باید به هم مرتبط باشند، و این تطابق از قوانین مهم محسوب می شود.

مسئله ی مهم دیگر در اخذ جواز تاسیس باید به آن توجه شود آن است که  هر شخص و هر شرکت فقط یکبار می تواند در سایت ثبت نام کرده و username  و password  بگیرد.

به این معنا که هر کد ملی و هر شناسه ی ملی فقط و فقط یکبار در سایت بهین یاب ثبت نام می شود و اشخاصی که ثبت نام می کنند باید بعد از ثبت نام کاربری و کلمه عبور آن را به خاطر سپرده و یا در جایی ذخیره کنند.

بعد از آنکه جواز تاسیس صادر شد شما می توانید جهت گرفتن پروانه ی بهره برداری اقدام نمایید در واقع قبل از صدور پروانه ی تاسیس گرفته می شود.

لازم به ذکر است که برای اخذ جواز تاسیس در تهران برای کلیه کالاها به غیر از مواد غذایی به علت آلودگی فقط درشهرک صنعتی سالاریه امکان پذیر است.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ جواز تاسیس مدارک مورد نیاز جهت اخذ جواز تاسیس شخصی عبارت است از مدارک هویتی و کارت پایان خدمت.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ جواز تاسیس

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی(شرکت ها) عبارت است از:

  • مدارک هویتی که شامل کپی برابر اصل شده ی شناسنامه و همچنین کپی کارت ملی برابر اصل شده باشد مدیر عامل
  • کارت پایان خدمت مدیرعامل
  • روزنامه تاسیس شرکت
  • اساسنامه ی شرکت (اساسنامه ی شرکت از اسناد بسیار مهم هر شرکت محسوب می شود.)
  • آخرین روز نامه تغییرات مبنی بر تمدید هیات مدیره شرکت.(و هرگونه تغییراتی که در روزنامه ثبت شده باشد.)

اخذ جواز تاسیس

مراحل صدور جواز اینترنتی:

در این بخش به شرایط و مراحل صدور اینترنتی جواز تاسیس می پردازیم که البته شما می توانید با مراجعه ی تلفنی به  ثبت فردا کلیه ی مراحل را به ما بسپارید اما جهت آگاهی شما مراحل صدور جواز را به شرح زیر آورده ایم :

  • ورود كلمه كاربري و رمز عبور (در صورتيكه نداريد حساب كاربري ايجاد نماييد)
  • ثبت درخواست
  • تعيين اولويت موضوع
  • صدور جواز

اخذ جواز تاسیس

  1. ورود كلمه كاربري و رمز عبور (در صورتيكه نداريد حساب كاربري ايجاد نماييد)

در اینجا باید براي انجام عمليات های  مربوط به ثبت درخواست(صدور جواز) پيشنهاد موضوع و نهايتا صدور جواز شما نياز به ايجاد حساب كاربري خواهد داشت به همين منظور بر روي كليد ورود كليك نماييد.(کلیه ی این موارد جهت سهولت در این امر می باشد.)

پس از اینکه روی کلید ورود کلیک کردین و بعد از باز شدن در قسمت مشخص شده جهت دريافت نام كاربري و رمز عبور كليك نماييد.

قبل از ورود اطلاعات در فرم هاي مربوط به حساب كاربري متمركز دقت به چند نكته ضروري مي باشد که در ادامه

متقاضی در ايجاد حساب كاربري براي خود بايد توجه داشته باشد كه اين حساب براي چه اقداماتي كاربرد دارد تا بتواند حساب كاربري با سطح لازم جهت رفع نيازهاي خود را ايجاد كند.

حساب كاربري  داراي دو سطح مي باشد

سطح اول  اين كاربري شامل يك فرم  مي باشد كه بعد از كليك بر روي  زبانه  “دريافت نام كاربري ورمز”به نمايش در مي آيد.

با تكميل اطلاعات اين فرم متقاضي داراي حساب كاربري سطح اول خواهد شد

با اين حساب كاربري (سطح اول) متقاضي دسترسي هاي اوليه در وبگاه هاي بهين ياب، درگاه ستاد تحول، سامانه برنامه ريزي راهبردي صنعت، معدن و تجارت و …را در اختيار خواهد داشت.

ضمنا با همين حساب كاربري(سطح اول)قابليت هاي اوليه مانند پيشنهاد موضوع  را در وبگاه بهين ياب خواهيد داشت.

سطح دوم

سطح دوم اين كاربري شامل چهار فرم مي باشد كه بعد از زدن كليك بر روي زبانه اطلاعات عمومي بنگاه به نمايش در مي آيد.

  • مشخصات بنگاه
  • مشخصات مديرعامل/مديرواحد
  • نام تجاري
  • دفتر

مشخصات بنگاه

در اين فرم مشخصات بنگاه (حقيقي مربوط به اشخاص و يا حقوقي مربوط به شركتها) توسط متقاضي وارد مي گردد كه در انتهاي اين فرم مي بايست كليد تاييد كليك شود، جواز شما به نام بنگاهي كه ثبت كرده ايد صادر مي گردد.

مشخصات مديرعامل/ مديرواحد

در اين قسمت مشخصات مربوط به مدير واحد يا مديرعامل را وارد نماييد و در انتها كليد تاييد را كليك كنيد.

اخذ جواز تاسیس

نام تجاري

در اين فرم نيز مشخصات خواسته شده را در خصوص نام تجاري محصول (در صورتيكه نامي به ثبت رسانده ايد) تكميل و كليد تاييد را كليك نماييد. اگر محصول شما نام تجاري ندارد گزينه خير را انتخاب كنيد.

دفتر

در انتها مشخصات مربوط به دفتر را تكميل و كليد تاييد را كليك كنيد تا حساب كاربري سطح دوم خود را دريافت نماييد. چنانچه واحد داراي چندين دفتر مي باشد الزامي است مشخصات هر دفتر جداگانه ثبت گرديده و دفتر مركزي مشخص گردد.

با اين حساب كاربري (سطح دوم)، گزينه هاي ذخيره و تأييد در ديگر بخشها ( مانند صدور جواز) فعال خواهد شد.

  1. ثبت درخواست

ثبت طرح از طريق “موضوعات تعيين اولويت شده”

پس از دريافت نام كاربري  در بخش تاسيس واحد توليدي لينك صدور جواز را انتخاب نماييد.

در اين مرحله  درقسمت فوق ميتوانيد كليه موضوعات موجود را كه اولويت آنها مشخص شده است، مشاهده نموده بر روي هر كدام كه تمايل به اخذ جواز آن داريد كليك نماييد.

در انتهاي اين فرم نيز نوع طرح از نظر ايجادي(مربوط به تأسيس واحد جديد) يا توسعه اي (مربوط به واحدهاي داراي پروانه) بايد توسط متقاضي انتخاب شود.

ثبت طرح از “طريق پيشنهاد موضوع جديد”

در صورتي كه طرح مورد نظر شما در قسمت موضوعات تعيين اولويت شده وجود نداشت و يا شما داراي طرحي جديد بوديد مي توانيد پس از ورود به زبانه سرمايه گذاري و بخش صدور جواز تأسيس ، اين بار لينك پيشنهاد موضوع جديد را كليك نماييد.

پس از ورود به اين قسمت وارد كردن عنوان طرح مي بايست اقدام به انتخاب محصول مورد نظر خود در بخش مربوط نماييد.

  1. تعيين اولويت موضوع

در مورد طرحهايي كه در بخش 5 گام در صدور جواز ثبت شده اند (موضوعات تعيين اولويت شده ) متقاضي بايد به اداره صنايع استان مربوط كه درسيستم ثبت كرده است مراجعه و جواز واحد خود را دريافت نمايد. همچنين طرحهايي كه در فرم 4 گام ثبت شده اند و براي آنها اولويتي مشخص نگرديده است، بر اساس اولويت هاي سرمايه گذاري و موضوعات اولويت دار، بررسي شده و اولويت آنها تعيين مي گردد.براي آگاهي از اولويت تعيين شده براي طرح پيشنهادي خود در فرم 5 گام در قسمت مربوطه زير وارد شويد..

اخذ جواز تاسیس

با حرفه ای ها مجوز بگیرید:

جهت گرفتن برخی مجوز ها شما باید به نهاد مربوطه مراجعه نمایید و البته  این مجوز ها نیاز اولیه ی هر کسب و کاری محسوب می شوند و همانطور که می دانید از وزارت صمت  (صنعت، معدن و تجارت) گرفته می شوند.

در این مورد  ثبت فردا تمام تلاش خود را کرده است تا بتواند در زمینه ی اخذ جواز تاسیس برای کلیه ی کسب و کارها وکلای متخصصی را مسئول کند تا کار شما عزیزان به بهترین نحو انجام شود.

برای مثال برای گرفتن مجوز تولید لباس یا به عبارت دیگر اخذ جواز تاسیس پوشاک اولا با مراجعه به ثبت فردا شما عملا کار خود را انجام شده بدانید سپس بعد از طی مراحل مختلف توسط کارشناسان ما مجوز به شما خواهد رسید…

مثالی دیگر اینکه اخذ مجوز ماینینگ یا همان ارز دیجیتال که در واقع کار ساده ای نیست توسط موسسه ی ما گرفته خواهد شد؛ این مجوز یعنی مجوز ارز دیجیتال مجوزی است برای استخراج ارز دیجیتال که از سال 1398 به صورت قانونی این اجازه داده شد و افرادی که این کار را به صورت زیر زمینی انجام می دادند باید جواز تاسیس ماینینگ یا ارز دیجیتال را می گرفتند که م ثبت فردا از پیشتازان در این امر بود.

اخذ جواز تاسیس

برا ی گرفتن جواز تاسیسی که برای مواد غذایی یا بهتر مواد خوراکی است، نیاز به گرفتن سیب سلامت دارید.

سیب سلامت در واقع یک نماد اعتباری محسوب می شود که دارنده ی این نشان بسیار در نزد وزارت بهداشت و مردم و البته سازمان غذا و دارو معتبر خواهد بود برای گرفتن سیب سلامت بهترین کار تماس با شماره ی 43000056_021

 

دسته آخر برای اخذ جواز تاسیس از جهاد کشاورزی پیشنهاد می شود، جهت صرفه جویی در زمان و هزینه با تماس کوتاهی از مشاورین  ثبت فردا مشاوره گرفته و این مجوز مهم برای تهیه و بسته بندی و … که به جهاد کشاورزی مرتبط می شود را  دریافت کنید.

با حرفه ای های ی ثبت فردا جواز تاسیس را بدون تلف وقت بگیرید.

 

021-43000056

 

 

تماس باما